Psihologia pozitivă la locul de muncă

0

În orice companie, angajaţii sunt piesele cele mai importante dintr-un puzzle imens. Din păcate, situaţia economică actuală cât şi reducerea drastică a locurilor de muncă de pe piaţă, au crescut factorul de stres la locul de muncă. În timp ce unii angajatori folosesc acest lucru ca un avantaj – de multe ori intimidând şi amenințând angajatul pentru a creşte productivitatea – studiile recente din domeniu sfătuiesc împotriva.

Potrivit mai multor rapoarte, angajaţii care se simt satisfăcuţi, apreciaţi şi fericiţi la locul de muncă dau un randament semnificativ mai mare decât cei care se simt nemulţumiţi sau neglijaţi. Aceste studii au determinat mai multe persoane aflate pe posturi de conducere să implementeze “psihologia pozitivă” la locul de muncă. În timp ce unele tehnici au nevoie de susţinerea unui expert în domeniu ca să fie implementate, majoritatea pot fi introduse de oricine, în orice tip de business.

Un lucru e clar atunci când vine vorba de psihologia pozitivă … angajaţii fericiţi sunt mai productivi şi mai creativi. Astfel vă propun patru idei care pot fi implementate uşor şi adaptate în majoritatea mediilor de lucru.

Fiţi darnici cu feedback-ul pozitiv atunci când este cazul

Un angajat poate fi motivat de multe lucruri, dar cu toţii tânjesc după recunoştinţă şi laude. Dacă faci acest prim pas în relaţia cu angajatul, să oferi feedback pozitiv, atunci cauţi şi te focusezi pe lucrurile pozitive din viaţa ta şi îi încurajezi şi pe ceilalţi să facă la fel.

Într-un mod ideal, recunoştinţa trebuie introdusă de manageri sau supervizori şi este cel mai bine să fie sub o formă subtilă. Dacă îţi forţezi angajaţii să îţi facă o listă cu lucrurile pentru care sunt recunoscători la locul de muncă sau să spună ceva drăguţ despre un coleg poate avea un rezultat lipsit de sinceritate. Managerii care au obiceiul să trimită în fiecare zi un mail de recunoştinţă unui angajat în care să-i aprecieze eforturile depuse la locul de muncă, sau cei care încep întâlnirile prin prezentarea părţilor pozitive a celor care au participat sau participă la un proiect, de cele mai multe ori vor vedea că au setat un ton pozitiv discuţiilor ce urmează. Mulţi experţi în domeniu susţin cu tărie că aprecierea la locul de muncă este primul pas spre a fi pe deplin mulţumit de locul de muncă.

Mai multă pozitivitate şi mai puţine zile de concediu medical prin introducerea activităţilor fizice

Se ştie de mult că activitatea fizică este un reductor major de stres, iar companiile care introduc fitnesul sau exerciţiile fizice ca un avantaj pus la dispoziţia angajatului, au un rezultat favorabil atunci când vine vorba de echilibrul dintre viaţa şi muncă al angajatului. Pentru unele companii chiar nu este greu să ofere angajaţilor un abonament la o sală de fitness sau chiar să amenajeze în incinta clădirii una de care pot dispune angajaţii după orele de lucru. În ţările mai dezvoltate este un lucru destul de comun ca angajatorul să îi pună la dispoziţie angajatului “reprize” mici de sănătate în timpul orelor de lucru. Meditaţie, yoga – exerciţii care nici măcar nu necesită schimbul vestimentar şi care pentru 10-15 minute te poate ajuta să te deconectezi şi să-ţi dai un mic restart.

Susţineţi creativitatea

Majoritatea afacerilor cer de la angajaţii lor un minim grad de creativitate şi deschidere spre inovator. Când angajaţii sunt încurajaţi să-şi împărtăşească ideile, afacerea poate prospera, se pot naşte noi produse şi cu siguranţă comunicarea se va îmbunătăţi. Angajaţii care simt că le este ascultată opinia sunt de obicei mai satisfăcuţi de locul de muncă.

Încurajarea creativităţii poate părea un concept destul de ambiguu, dar de obicei îşi are începutul în comunicare. Spune-le oamenilor că vrei ideile lor, apoi dă-le un anumit timp şi spaţiu pe săptămână să gândească creativ. Psychology Today recomandă: “ Oferind până la 30 de minute pe săptămână pentru a explora gândirea creativă, transmite angajatului mesajul că spiritul creativ şi inovator este apreciat şi evaluat, indiferent de când, unde sau cum ideile sunt concepute.”

Folosiţi mentoring-ul

În deceniile trecute, angajaţii erau obişnuiţi să stea într-o singură companie pe toată durata carierei lor. În zilele noastre, totul este mult mai mobil, iar o parte foarte importantă a psihologiei pozitive este promovarea loialităţii corporative. Un angajat care simte că se investeşte în dezvoltarea lui la locul de muncă, este de obicei mai productiv cât şi mai înclinat spre stabilitate decât unul care se simte ca o altă spiţă dintr-o roată. Stabilirea unei relaţii de mentor – angajat pentru noii veniţi este una dintre cele mai bune moduri de a începe promovarea acestui tip de camaraderie care îl va stimula pe angajat, îl va face să aprecieze locul de muncă cât îi va şi dezvolta dorinţa de stabilitate.

Din ce în ce mai mult experţi în management văd această relaţie de mentorat nu doar ca o relaţie unu la unu, ci ca o componentă importantă de networking, unde “protejaţii” pot dobândi cunoştinţe valoroase prin interacţiunea cu oameni cu experienţă. Este o relaţie în care se lasă garda jos, un loc în care se poate obţine un feedback sincer cât şi un loc ideal unde noul venit obţine sprijin psihologic şi social care îl vor ajuta să gestioneze cu brio situaţiile de stres.

Îmbunătăţirea stării de spirit şi implicit psihologia şi satisfacţia angajatului nu trebuie să fie ceva complicat. Paşi mici şi îmbunătăţiri treptate sunt de multe ori tot ce este necesar pentru a optimiza dinamica la locul de muncă. În cele mai multe cazuri, sentimentele de fericire sunt contagioase: totul poate începe de la o persoană, în curând se extinde la tot departamentul, la un etaj întreg … la toată compania. Înainte să-ţi dai seama, atitudinea întregii firme s-a schimbat.

sursă foto: dollarphototclub.com

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Leave A Reply


*