Marea migrație către online

0

Datorită unor avantaje greu de contestat, tendința actuală este ca tot mai multe afaceri să se mute în mediul online.

Migrația este naturală… animalele migrează, păsările migrează, peștii migrează, bineînțeles că și oamenii migrează – au făcut asta mereu. De când au ieșit din peșteri, oamenii au căutat terenuri mai bune pentru agricultură, pășuni mai bune pentru crescutul animalelor, păduri mai bune pentru vânătoare. Așa a fost dintotdeauna, și așa va fi întotdeauna.

Trăim și astăzi, într-o epocă a migrației. Oamenii pleacă dintr-o parte în alta a lumii, dintr-o țară în alta, dintr-un oraș în altul. Eu însumi sunt un bun exemplu pentru asta: de la Ploiești m-am mutat la Brașov, de la Brașov la Lugoj, de la Lugoj la Timișoara. De ce? Pentru că l-am căutat mereu pe „mai bine”.

Tot astăzi, se întâmplă o altă migrație: cea către online. Afacerile se mută aici, tot pentru mai bine. În rândurile următoare descoperim motivele principale pentru care tot mai mulți proprietari de afaceri locale sau companii multinaționale își creează o identitate online. Dar înainte de asta, aș vrea să precizez că gradul de seriozitate al afacerii se păstrează, indiferent dacă afacerea se desfășoară preponderent în online sau offline.

Vorbeam de avantaje? Iată-le:

  • chiriile sunt mult mai mici sau nu există;
  • investiția inițială e mică;
  • programul de lucru este „oricât vrei tu”;
  • poți să lucrezi de oriunde, nu e necesar să ai un birou fix;
  • toată lumea este un client potențial și poți vinde pe orice piață vrei tu;
  • toată lumea folosește mediul online pentru orice;
  • toată lumea e deja pe internet, iar tu trebuie să fii acolo unde sunt clienții tăi;
  • multe operațiuni s-au mutat deja online: comunicațiile, raportările, arhivarea, etc;
  • poți să-ți faci reclamă țintită, direct sub nasul clientului potențial;
  • poți să-ți împarți clienții pe diverse categorii, în funcție de obiceiurile lor online;
  • te poți adresa în același timp mai multor tipologii de consumatori;
  • poți să reduci costurile cu angajații;
  • poți să automatizezi multe dintre procesele repetitive;
  • plățile/tranzacțiile se pot face la orice oră;
  • te poți promova gratuit în social media;
  • stocurile pot fi eliminate sau minimizate;
  • clienții și potențialii clienți află „instant” despre campaniile și promoțiile tale;
  • videoconferințele și telefonia pe internet generează multe economii, pentru că reduc sau elimină costurile cu călătoriile și telefonia clasică;
  • poți să ajuți la salvarea planetei, pentru că se folosește din ce în ce mai mult stocarea datelor în cloud și din ce în ce mai puțin pe hârtie.

Deși aparent nu credeam că există, le-am dibuit! Sunt rare, dar importante de știut! În cele ce urmează, îți pun în lumina reflectorului dezavantajele unei afaceri online:

  • relația cu clientul este impersonală și redusă, cel puțin în prima fază;
  • se potrivește mai bine celor deja familiarizați cu tehnologia și internetul;
  • concurența în anul 2016 este foarte mare, pentru că oricine poate deveni un competitor dacă are un laptop sau tabletă și o conexiune la internet;
  • plățile sunt dependente de existența energiei electrice la cel care face plata, la cel care primește plata și la cel care intermediază plata (serverul);
  • afacerea nu poate fi poziționată strategic în drumul trecătorilor (sau cel puțin nu la fel de eficient ca în cazul unui chioșc pus în mijlocul trotuarului);
  • dacă se vând produse fizice, nu pot fi probate în avans de către clienți, astfel crește posibilitatea returnărilor și a timpului irosit cu acestea și implicit bani pierduți.

Tendința actuală, așa cum spuneam, este să se transfere cât mai multe operațiuni în zona online (logistică, lanțul de aprovizionare, comenzi, etc). Astăzi, vârful de lance din această direcție îl reprezintă fabricile „virtuale” specializate în mase plastice. Ele îți vor construi orice produs din catalog, pe care tu îl vei comanda la orice oră și ți-l vor livra prin curier, la tine la birou. Mâine, asta ar putea să fie realitatea de zi cu zi.

Acum ai toate datele, și concluzia îți aparține. Fie că alegi să preiei părerea mea (afacerea din 2016 ar trebui să urmeze canalele de comunicare / promovare din 2016 și să fie acolo unde sunt și clienții ei), fie că alegi să îți construiești tu opinia proprie, un lucru e sigur: ești la un clic distanță de primul tău potențial milion de lei, euro, dolari, bitcoin, onecoin, etc. Ce vei face de azi înainte când prinzi un WI-FI bun? Angry Birds sau Targeted Marketing? Asta, doar tu știi.

P.S. ne-ar plăcea și nouă să știm; scrie-ne pe adresa redacției și spune-ne ce ai ales.

sursă foto: dollarphotoclub.com

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

"Construiesc in fiecare zi cea mai buna versiune a mea."

Leave A Reply

*