Jocul și vânzarea

0

Astăzi, dragă cititorule, îți voi spune povestea SELLification: jocul de vânzare care are loc între vânzător și client atunci când aceștia se întâlnesc într-un context dat. Concentrează-te și citește cu atenție, pentru că multe vor fi sfaturile și ideile bune pe care le poți prelua și implementa în viața și chiar în afacerea ta!

Așadar, să-i dam drumul: trei prieteni se întâlniră… și un joc, ei construiră…☺

Exact așa a început! Cu trei prieteni, care la un moment dat s-au întâlnit, au povestit, au vorbit, au gândit și încet, încet au început să se întrebe: Cum ar fi? Oare ar fi posibil? Da’ chiar, cum ar fi să faci un joc prin care să ajuți oamenii să învețe mai ușor și să țină minte mai bine ceea ce tocmai au învățat?

Cei trei prieteni sunt Răzvan Curcubătă, Bogdan Vaida, Călin Iepure. S-au cunoscut cu peste 5 ani în urmă în cadrul clubului de public speaking „Timișoara Toastmasters”, au fost buni colegi și s-au respectat dintotdeauna. Iar acest respect reciproc a dus la prietenia și colaborarea de azi, împreună cu dorința de a transforma industria de training din România.      

Fiecare a colaborat în repetate rânduri cu ceilalți doi, fie în organizare de evenimente, fie în susținere de activități de training. De aici știu fiecare ce expertiză au, atât în training, cât și în public speaking.

Așa cum probabil te așteptai, avem trei personalități diferite care se completează într-un mod unic: Răzvan este omul din spatele cuvintelor și creatorul textelor de impact, Bogdan este marketerul și product-managerul perfect, iar Călin este vânzătorul și omul cu networkingul. Împreună au creat SELLification, o unealtă experiențială dedicată trainerilor care doresc să se focalizeze pe rezultatele clienților lor. În sala de curs teoria e lăsată de-o parte și participanții vând din primul minut și până la ultima secundă; jucătorii pot să încerce atât „papucii” clientului cât și „haina” vânzătorului.

Ideea jocului a venit, ca mai toate ideile bune, într-un moment de socializare și de relaxare. În vara lui 2016, la o cafea, Răzvan și Călin discutau despre cum ar putea să introducă jocul ca activitate de învățare în training. Inițial au încercat ideea de a face un boardgame, dar era prea complicat. Atunci și-au dat seama că amândoi aveau un profil al vizionarului, iar pentru a realiza cu adevărat jocul era nevoie de mai mult pragmatism. În acel moment l-au contactat pe Bogdan, un om pasionat de traininguri experiențiale și de boardgames, și un tip pragmatic care ajută ca lucrurile să se întâmple cu o viteză incredibilă. Asa că după 2-3-4-5 runde de testare s-a ajuns la ceea ce e SELLification acum – un joc de carduri, simplu, ușor de utilizat și care construiește mii de scenarii de vânzare ca să-i ajute pe cei care îl joacă să devină vânzători mai buni.

În ceea ce privește colaborarea celor trei prieteni, ei și-au asumat roluri bine definite, conectate cu felul fiecăruia de a fi și cu abilitățile și cunoștințele fiecăruia. Chiar și așa, au știut să se ajute între ei de fiecare dată când a fost necesar.

Bogdan a devenit managerul de proiect pentru SELLification. Avea o dorință imensă de a îndeplini obiectivele asumate, precum și la fel de multă răbdare pentru a-i împinge de la spate pe ceilalți, pentru a îndeplini taskurile. Pe lângă toate astea, este cel care a definit cardurile pentru Client – el fiind și specialist în tipologii comportamentale.

Călin este omul de vânzări și networking. Prin intermediul său au fost găsiți atât parteneri de business, cât și mare parte din clienți (traineri). Tot el a dezvoltat cardurile de Vânzător – având cea mai mare experiență în vânzare consultativă și fiind pasionat de persuasiune, networking și public speaking.

Răzvan s-a ocupat foarte mult de ceea ce înseamnă conținutul manualelor, activitățile de training, precum și oferirea de idei pentru tot proiectul. El este cel care a creat cardurile legate de Context – pentru că a testat mult ce înseamnă produsul / locația prin activitățile sale din tinerețe, de vânzări directe.

I-am întrebat pe cei trei „Cum ați lucrat împreună? Ați avut doar momente “dulci” sau au fost și clipe mai “tensionate”? Cum le-ați depășit?” și iată ce au răspuns:

Bogdan: Atunci când ne întâlnim suntem cei mai productivi parteneri. Fiecare își face treaba și din când în când, îl mai certam pe Călin pentru că dă telefoane cheie în momentul ședinței noastre. Dar ne calmăm repede când aflăm că a mai făcut o vânzare ☺. Eu sunt cu biciul pe ei, pentru că țin la termene și pentru că afacerea noastră e ca un bebe care are nevoie de lapte înainte să meargă singur. Iar Răzvan e cu mierea, ne împacă, se asigură că toată lumea e în relații bune și … întârzie.☺

Călin: Cred că punctele comune ne-au dat încredere și ne-au adus împreună, iar diferențele ne-au făcut să ne respectăm și să dăm voie fiecăruia să își exprime cât mai bine talentul în echipă.

Răzvan: Nu am avut momente tensionate, din contră, colaborarea noastră s-a bazat pe respect și pe ascultarea fiecărei păreri. Acest mod de lucru l-am aplicat pe toată perioada desfășurării proiectului. Pot spune că inclusiv deciziile le-am luat prin consens, nefiind nevoiți să aplicăm varianta votului. Acest lucru ne-a apropiat și ne-a ajutat să realizăm calitatea fiecăruia dintre noi.

Cel mai important lucru care a fost creat de sinergia dintre acești 3 prieteni și care altfel, poate că nu ar fi apărut, este jocul însuși “SELLIfication”. Nu cred că ar fi fost posibil ca oricare dintre ei, luați separat, să fi reușit să dezvolte ceea ce au făcut împreună într-un timp foarte scurt! Se completează excelent unul pe altul și au perspective diferite asupra aceluiași lucru – de aceea întâlnirile lor durează mult; dar când reușesc să se pună de acord… atunci lucrează la cea mai tare idee posibilă!

Acum la final de articol, ne-au lăsat câte un sfat pentru tinerii antreprenori care citesc revista ALTFEL:

Călin: „Când pornești un business, e mai bine cu parteneri, absolut! Dar e nevoie de cei 5C ai parteneriatelor de succes: Chimie, Caracter, Competență, Claritate, Chef!☺”

Bogdan: „Dacă te poți înțelege cu partenerii tăi, atunci eu sunt clar pro parteneri. În Silicon Valley, tech-startup-urile pornesc echipe de trei: salesman, designer și programmer. Cred că a avea o perspectivă diferită… sau chiar două, este un lucru esențial într-un business. În special ca să-ți dai la o parte ochelarii de cal.”

Răzvan: „Cei care doresc să inițieze un business, să pornească la drum doar cu acei parteneri care au valori comune cu ale lor. În alte circumstanțe pot apărea disensiuni nedorite în etapele ulterioare ale proiectului.”

Dacă mai ai întrebări pentru cei trei eroi din povestea SELLification (care este marcă înregistrată la OSIM), poți să îi găsești ușor pe rețelele sociale, la evenimentele principale de business / networking / training din oraș, sau poți să ne lași nouă un mesaj la adresa redacției www.citestealtfel.ro/contact și îl dăm noi mai departe!

About Author

"I believe in progress, not in perfection: Plan > Do > Check > Adjust."

Leave A Reply

Acest formular colectează adrese de email și nume cu scopul de a răspunde eventualelor solicitări/întrebări. Pentru a utiliza acest formular declar că am peste 16 ani, că am citit și sunt de acord cu Politica de confidențialitate a acestui site.