În industria frumuseții e vară mereu – cum a arătat începutul pentru Avon și L’Oreal

0

Aceasta a fost prima mea propunere pentru articolul de vară: soare, frumusețe, vacanță. Dar după ce l-am citit de mai multe ori, m-am gândit că… poate tu ți-ai dori să citești ceva mai interesant, mai serios, mai „plin de cuvinte” despre industria frumuseții. Ceva cu clasamente, liste, motive, istorie, etc.

Știai că primii care au inventat și folosit rujul de buze au fost bărbații sumerieni, acum 5000 de ani? Imediat după aceea, l-au folosit și femeile sumeriene. Împreună obișnuiau să strivească pietre colorate și din praful rezultat făceau o pastă pe care o aplicau pe față, în special pe buze și în jurul ochilor. Comportamente asemănătoare s-au mai observat și la femeile din actuala zonă a Asiei de Sud (Civilizația din Valea Indus) și la egiptenii antici– care extrăgeau rujul roșu dintr-o algă maronie (fucus algae) și mai câteva ingrediente secrete. Atât de secrete, încât nici până astăzi nu le știe nimeni.

Știai că primii care au inventat și folosit rujul de buze au fost bărbații sumerieni, acum 5000 de ani?

De-a lungul timpului, oamenii au avut diverse păreri vis-á-vis de folosirea produselor cosmetice; unii și le-au păstrat pentru ei, alții le-au exprimat în mod public. De exemplu, în secolul 19, regina Victoria a Marii Britanii a declarat folosirea machiajului inadecvată, vulgară, și potrivită doar pentru actori și actrițe. Cu toate acestea, de-a lungul secolului 20 cererea femeilor pentru astfel de produse a fost atât de mare, încât numeroase companii au apărut pe piață – exact pentru a satisface această nevoie.

La nivelul anului 2016, cea mai mare companie de cosmetice din lume este L’Oreal- fondată în 1909 de Eugene Schueller. Numele original era Société Française de Teintures Inoffensives pour Cheveux, care se traduce în limba română cam așa: Societatea Franceză de Vopsire Inofensivă a Părului. Către finalul primului an de existență, Eugene schimbă numele companiei în „L’Oreal”, după numele primei formule inventată de el (Auréale). De atunci, compania s-a orientat către vopsele și produse de îngrijire pentru păr, creme pentru protecția pielii, parfumuri, produse pentru machiaj. În plus, este activă în cercetarea continuă în domeniul dermatologiei, toxicologiei, ingineriei țesuturilor și biofarmaciei. Cu toate acestea, nouă ne este familiară pentru produsele de îngrijire a părului pe care le-am văzut prima dată la coafor și apoi pe rafturile supermarketurilor.

Dacă vorbim despre produse cunoscute, cu siguranță îți aduci aminte și de FARMEC– cea mai mare companie de cosmetice din România. Istoria ei începe în 1889 când laboratorul Molnar Moser a fost fondat în București. Mai apoi, în timpul celui de-al doilea război mondial, și-a deschis un laborator afiliat la Cluj-Napoca. Acesta a fost naționalizat, extins și transformat în „Întreprinderea de produse cosmetice nr. 21”. În 1972, în urma unei modernizări intense, a devenit „Fabrica de produse cosmetice Farmec”. Iar în 1995 fabrica a fost privatizată – în conformitate cu tendințele vremii.

Paleta de produse Farmec este foarte extinsă, și cuprinde aproape tot- de la ser de întinerire până la produse de curățenie ecologice. Cele mai faimoase sunt Gerovital, Farmec, Triumf, Nufăr Verde, Doina. Iar laptele demachiant Doina este unul din reperele copilăriei mele– în fiecare zi o vedeam pe mama folosindu-l și nu înțelegeam de ce se dădea cu el pe față și pe mâini, în loc să îl pună în cană. Eu, naiv, credeam că se vinde în sticluțe așa mici pentru că e un soi mai special de lapte…

Revenind la industria frumuseții, este necesar să punem în lumina reflectoarelor și afacerile de tip MLM, care au început să apară în România în a doua jumătate a anilor ’90. Principiul era simplu: cumpărai un pachet de început, primeai un catalog de produse și începeai să le prezinți rudelor, prietenilor, cunoscuților, căutând să-i convingi să cumpere și mai ales, să cumpere în mod constant. Era genul de business pe care îl făceai în studenție, între două examene și un colocviu. Companiile reprezentative pe piața românească sunt:

  • Lady’s
  • Refan
  • Avon
  • Oriflame
  • Life Care
  • Giada Rome
  • Margo Cosmetics
  • Diva Life Cosmetics
  • Forever Living Products
  • Gold Cosmetics
  • Calivita

Eu îmi aduc aminte și acum, momentul în care mi-am cumpărat primul parfum de la o firmă de distribuție prin prieteni (MLM). Eram în clasa a 9-a, la laboratorul de chimie sau fizică (știu asta pentru că băncile erau acoperite cu faianță) și colegul meu de bancă a venit să se laude cu noul lui parfum, proaspăt cumpărat de la o prietenă comună din clasa a 11-a. Era vorba de o sticluță albastră cu nume de ghețar și miros fermecător. Atât de mult mi-a plăcut, încât până la terminarea facultății el a rămas parfumul meu preferat.

La tine, cum a fost? Mai ții minte când ai cumpărat primul tău parfum, ruj, mascara, fard, fond de ten, orice? Spune-ne și nouă la www.citestealtfel.ro/contact

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

"Construiesc in fiecare zi cea mai buna versiune a mea."

Leave A Reply


*