Astenia de primăvară la birou

0

Astenia de primăvară reprezintă trecerea de la iarnă la primăvară, de la hibernare la un ritm mai activ pe care ni-l cere acest anotimp. În această perioadă cei mai mulţi dintre noi, în special cei care lucrează la birou, se luptă pentru a se adapta corespunzător cerinţelor primăverii. Iarna îşi lasă amprenta asupra noastră nu doar prin faptul că am preferat să stăm la căldură în casă și să lăsăm activitățile în aer liber pe altă dată, ci şi prin alimentaţia nepotrivită, bogată în grăsimi şi zaharuri, care sunt un adevărat duşman pentru corp, minte şi stare de spirit.

Pentru cei care lucrează într-un spațiu închis (birou), simptomele cele mai des întâlnite sunt insomniile sau somnolenţa, lipsa atenţiei, pierderea interesului, alterări de personalitate, iritabilitate, oboseală musculară, durerile abdominale şi toracice, probleme cu greutatea, dureri de cap, ameţeli şi melancolie. Astenia poate deveni o adevărată provocare a primăverii. Nu ajută nici faptul că stăm într-un spațiu închis multe ore pe zi, deoarece ne condiționează adaptarea la noul mediu.

Metodele de a trece cu brio peste astenia de primăvară sunt foarte simple. Tot ce ai nevoie este puțină voinţă!

Remediul poate fi definit prin trei lucruri foarte cunoscute: mişcare fizică, alimentaţie sănătoasă şi odihnă.

Cercetătorii spun că astenia de primăvară este declanşată în mare parte din cauza unui dezechilibru în ceea ce privește secreția de endorfine şi serotonină. Totul porneşte de la nivelul creierului. Și cum altfel să stimulăm creșterea acestora dacă nu prin metoda cea mai bine cunoscută?! … Sport.

În primul rând, corpul nostru are nevoie de mişcare pentru a fi fericit, pentru a se adapta la cerinţele primăverii. Acum, zilele sunt mai lungi aşa că tot ce ne rămâne de făcut este să ne hotărâm dacă exerciţiul fizic îl vom desfăşura dimineaţa, 30 de minute, înainte de a începe activitatea de la birou, sau seara după orele petrecute la muncă. Ca o alternativă putem introduce plimbările în aer liber sub soarele încălzitor al primăverii.

Pentru sistemul nervos şi funcţionarea cât mai optimă a acestuia, persoanele care au un loc de muncă ce presupune petrecerea a mai multor ore în birou, trebuie să aibă în vedere consumul de polen şi lăptişor de matcă. Pentru revitalizarea organismului şi punerea în funcţiune a creierului trebuie să consumăm cât mai multe verdeţuri precum spanacul, urzicile, ştevia sau leurda şi fructe bogate în fier şi vitamine (pe care le găsim din ambundență în acest sezon). Mineralele şi vitaminele se pot asimila cel mai bine, într-un mod foarte gustos, prin diferite freshuri de fructe, smoothieuri de legume și/sau fructe.

În cazul oboselii, al pierderii interesului sau melancoliei trebuie luate în considerare următoarele plante, numite „plante magice” în tratarea asteniei: mult cunoscutul ceai verde, antioxidant, care revigorează organismul; rădăcina de ashwagandha (ginseng indian), care luptă împotriva insomniilor şi stărilor de oboseală; angelica, salvia şi scorţişoara. În plus, pe lângă aceste plante putem prepara din miere, ghimbir şi scorţişoară, un puternic antioxidant pentru organism. O linguriţă din acest amestec în fiecare dimineaţă, înainte de micul dejun, va face minuni.

În ceea ce priveşte odihna, cu toţii ştim că trebuie să alocăm corpului nostru între 6 și 8 ore de somn în fiecare noapte. Însă fără mişcarea fizică şi mâncarea sănătoasă, care trebuie să facă parte din programul nostru zilnic, aceste ore de odihnă se vor transforma în 3-4 ore de agitaţie, insomnie şi „plimbări prin pat”. Un secret pentru somnul optim şi odihnitor este modul în care patul nostru este poziţionat. Este foarte important ca acesta să se afle sau în „poziţia Sudului”, să dormim cu capul spre Sud sau în „poziţia nordului”, cu capul spre Nord.

Cea mai eficientă metodă de combatere a asteniei de primăvară este să menţinem „O minte sănătoasă, într-un corp sănătos”!

Text: Andrada Tudosi
sursă foto: dollarphotoclub.com

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Altfel.

Leave A Reply


*