10 cărți de business pe care trebuie să le citești ACUM!

0

Gata!… până aici! Te-ai hotărât… vrei să pui pe picioare propriul business, să fii “your own boss”, să dormi cât vrei, să lucrezi cât vrei, să nu-ţi mai ţină nimeni socoteala sau să nu îţi mai dea nimeni ordine. Bun! toate bune şi frumoase. Faci planul… totul pare atât de simplu și uşor în capul tău. E clar că, teoretic, se anunţă a fi un urcuş lin spre un top în Forbes dacă nu chiar pe coperta acestuia. Ei bine, când ajungi să te loveşti de piaţa pe care vrei să activezi, deja socotelile se dau peste cap, oamenii parcă nu sunt chiar atât de deschişi spre produsul/serviciul tău, iar banii pe care credeai că trebuie să îi investeşti încep să se dubleze, încet, chiar să se tripleze. Cât despre timp… căţelul tău nu a mai primit de mult o plimbare lungă iar pisica mai că moare de foame, prietenii au uitat cum arăţi iar iubita a plecat de mult de lângă tine.

Dacă vrei să fii pregătit, să faci businessul tău să meargă, să nu te trezeşti peste un an că pui lacătul la birou şi înoţi iar în marea de site-uri de recrutare, îţi recomand următoarele cărţi care cu siguranţă te vor ajuta în management, strategie cât şi financiar. De ce să te arunci orbeşte într-un domeniu nou pentru tine, când poţi să fii pregătit pentru multe din situaţiile reale de care te poţi lovi atunci când eşti un tânăr antreprenor.

daniel pink a whoe new mindDaniel Pink – A whole new mind

Contabil, avocat, doctor, programator… asta e ceea ce ne învaţă părinţii noştri să urmărim în viaţă. Ei bine, se pare că de data aceasta mama şi tata s-au înşelat. Viitorul va aparţine unor persoane diferite cu o altă mentalitate: artişti, inventatori, persoane creative în general, cele care folosesc predominant partea dreapta a creierului.

Bazându-se pe cercetări din întreaga lume, Pink, prin cartea de faţă, scoate în evidenţă şase abilităţi care sunt absolut necesare în succesul profesional cât şi în împlinirea personală- şi ne ajută să le masteram. A whole new mind, conduce cititorii într-o nouă lume provocatoare şi ne oferă noi perspective asupra viitorului care este deja aici.

Ed Catmull Creativity Inc

 

Ed Catmull – Creativity, Inc

“Dacă dai o idee bună unei echipe mediocre, o va strica. Dacă dai o idee mediocră unei echipe bune, sau o va transforma sau o va arunca şi va veni cu ceva mult mai bun” (Ed Catmull).

Ed Camull, co-fondatorul companiei Pixar (alături de Steve Jobs şi John Lasseter) ne prezintă o carte incisivă despre creativitatea în business- care sigur va fi pe placul celor care îl citesc pe Daniel Pink, Tom Peters sau Dan Heath.

Creativity, Inc este o carte pentru managerii care vor să-şi conducă angajaţii pe noi culmi, un manual pentru oricine care tinde spre originalitate şi una dintre cele mai ample călătorii în lumea animată a Pixar-ului. O carte care te învaţă cum să creezi o cultură creativă dar, de asemenea, aşa cum ne-o prezintă co-fondatorul Pixar “o expresie a ideilor care, cred eu, că scot ce e mai bun din noi”.

Seth Godin Purple CowSeth Godin – Purple Cow

Să fim serioşi… subiectul P-urilor din marketing este unul deja mult prea discutat, controversat şi folosit în ultimii zeci de ani pentru promovarea produselor sau serviciilor. Cu toate acestea, mai nou, a mai apărut un P, atât de important încât trebuie introdus pe listă… Purple Cow (vaca mov).

Dacă te plimbi cu maşina şi vezi pe un câmp o vacă, două, trei, ele încep să devină plictisitoare … nimic nou de văzut, încă o vacă şi atât. O vacă mov (Purple Cow) pe de altă parte ar fi ceva interesant, nu-i aşa?

În fiecare zi, consumatorii de rând sunt puşi faţă în faţă cu multe produse plictisitoare (vacile obişnuite) dar cu siguranţă dacă ar vedea o vacă mov, nu ar uita-o.

În cartea lui, Seth Godin te provoacă să introduci o vacă mov în tot ceea ce creezi sau construieşti… în tot ce faci, ca să ai la sfârşit ceva ce chiar merită să iasă în evidenţă. Este un manifest pentru persoanele de marketing care vor să ajute la crearea unui produs care într-adevăr merită să i se facă marketing.

Steven D. Levitt şi Stephen J. Dubner - FreakonomicsSteven D. Levitt şi Stephen J. Dubner – Freakonomics

Ce este mai periculos, o armă sau o piscină? Ce au în comun un profesor şi un luptător sumo? Cât de mult contează părinţii?

Aceste întrebări nu par să fie unele tipice pentru un cercetător în economie, dar Steven nu este economistul obişnuit. El studiază enigmele vieţii de zi cu zi- de la înşelat şi crimă la părinţi şi sport- iar concluziile sunt unele care cu siguranţă te vor uimi.

Prin povestirile lor impresionant de adevărate şi o perspectivă uşor ironică, ei ajung să arate că economia este, în esenţă, un studiu al stimulentelor- cum pun oamenii mâna pe ce vor sau au nevoie, mai ales când şi alţii vor sau au nevoie de acelaşi lucru.

David Schwartz  Magic of Thinking BigDavid Schwartz – Magic of Thinking Big

“Setează-ţi ţeluri înalte… apoi depăşeşte-le”

Această carte îţi propune câteva metode folositoare, nu promisiuni false. Dr. Schwartz prezintă un program conceput cu grijă care te va ajuta să iei ce-i mai bun din jobul, afacerea, mariajul, familia ta. El este foarte clar când susţine că nu trebuie să fii un intelectual sau să ai un anumit talent ca să ai succes, dar trebuie să înveţi şi să înţelegi cum să gândeşti şi să te porţi în anumite feluri care te vor ajuta să ajungi acolo unde ţi-ai setat.

 

 

Carol Dweck Mindset

Carol Dweck – Mindset

“Dacă îţi imaginezi puţin, puţin este ceea ce cu siguranţă meriţi”

În cercetările ei, Carol Dweck a descoperit că singurul lucru care îi diferenţiază pe cei care au succes de cei care nu au, sunt hărţile mentale şi dacă aceştia au una axată pe dezvoltare. Această carte este despre acea hartă mentală şi despre cum să înveţi să o foloseşti. Poate sună puţin banală la o primă vedere, dar dacă ajungi să o aprofundezi vei descoperi că este distractivă, amuzantă, practică, ce merită să fie citită.

 

sun tzu the art of warSun Tzu – The Art of War

“Tratează-ţi oamenii ca pe proprii fii. Şi ei te vor urma şi în cele mai întunecate văi”.

Scrisă în secolul 6 i.H., The art of War rămâne în continuare cea mai bună carte atunci când vine vorba de strategii de luptă. Sun Tzu explică de ce, şi când să-ţi provoci oponenţii ca să ai succes în situaţiile dificile. În loc să descrie logistica războiului, el arată cititorului cum să aibe succes prin motivarea soldaţilor. Pe scurt, el explică foarte în detaliu cum să câştigi o bătălie într-un mod înţelept. Cu toate că această carte are ca principal subiect războiul, The Art of War este plină de sfaturi şi pentru alte domenii. Munca lui Tzu a fost şi este lăudată de antrenori, manageri şi mulţi alţi lideri ai secolului 21.

Dale Carnegie How to Win Friends and Influence PeopleDale Carnegie – How to Win Friends and Influence People

“Când ai de-a face cu oamenii, ţine minte că nu ai de-a face cu creaturi logice, dar cu creaturi conduse de prejudecăţi şi pline de mândrie şi vanitate”

Încă de la prima ediţie publicată (1936), How to Win Friends and Influence People a fost vândută în peste 15 milioane de exemplare. Această primă carte a lui Dale Carnegie este un bestseller care depăşeşte bariera timpului, plină de sfaturi solide care a ajutat sute de oameni faimoşi de afaceri să urce pe scara succesului, atât din punct de vedere al business-ului cât şi în plan personal.

 

Robert Cialdini  InfluenceRobert Cialdini – Influence

Această carte clasică care are ca subiect principal persuasiunea, explică psihologia din spatele celor pe care reuşim să-i facem să spună DA. Dr. Robert Cialdini este un expert în domeniul persuasiunii şi al influenţei pe care o avem asupra altor oameni. Cei 35 de ani de cercetări în domeniu au rezultat cartea de faţă, foarte bine primită de cititori.

 

 

 

 

Peter Thiel şi Blake Masters Zero to OnePeter Thiel şi Blake Masters – Zero to One

“Dacă vrei să construieşti un viitor mai bun, trebuie să crezi în secrete.”

Cel mai mare secret al timpului nostru este că încă sunt frontiere de trecut şi zone de explorat cât şi multe invenţii de creat. În cartea Zero To One, legendarul antreprenor Pete Thiel ne îndrumă spre noi căi de a crea, dezvolta şi descoperi aceste lucruri.

El porneşte de la premiza contrariantă conform căreia trăim într-o eră de stagnare tehnologică, cu toate că privirile ne sunt distrase zi de zi de noi modele de telefoane. Tehnologia informaţională a avut o rată de creştere rapidă, dar asta nu e o scuză sau un motiv ca progresul să se rezume strict la computere, telefoane sau alte gadgeturi. Progresul poate să se desfăşoare în orice domeniu şi vine din cel mai important atu al omului şi anume acela de a gândi singur.

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Leave A Reply

*