Top alimente bune pentru pielea ta

0

Se ştie deja că pe parcursul unei diete se pot consuma diverse alimente precum verdeţurile, ciocolata neagră sau citricele – care te ajută să slăbeşti, îţi reglează nivelul colesterolului sau al zahărului din sânge.
Dar ştiaţi oare că există şi anumite alimente care pot face minuni pentru sănătatea pielii tale?

1. Iaurtul – nutriţioniştii afirmă că lactatele sunt bogate în vitamina A, care este un factor foarte important în sănătatea pielii. Aşadar, consumaţi cu încredere iaurtul, de preferinţă cel natural, făcut în casă, fără adaosuri de zahăr sau alte E-uri şi vă veţi îmbunătăţii sistemul imunitar obţinând astfel o piele mai curată care va vibra de energie.

2. Coacăzele – consumarea de alimente bogate în antioxidanți, cum sunt şi coacăzele (care au cei mai mulţi antioxidanţi per porţie, în comparaţie cu alte fructe frecvent consumate) va avea un impact semnificativ asupra pielii tale. Radicalii liberi, poluarea şi razele UV pot cauza lezarea celulelor pielii, iar aceste “gustărele” nemaipomenite reprezintă o muniţie extrem de puternică în lupta împotriva procesului de îmbătrânire prematură a tenului.

3. Somonul – peştele, precum somonul, care este bogat în acizi graşi omega sau acizi graşi esenţiali este, de asemenea, un aliment important pentru sănătatea generală a pielii. Acizii graşi omega 3 care se regăsesc în carnea de somon sunt responsabili pentru sănătatea membranei celulare şi sănătatea generală a diferitelor celule din organism. Cu cât mai puternici sunt pereţii celulelor pielii, cu atât mai multă apă reţin făcând, astfel, ca pielea noastră să aibă un aspect sănătos, vibrant şi în general mai tineresc.

4. Migdalele – migdalele sunt pline de vitamina E şi sunt bogate în grăsimi mononesaturate, care sunt nişte grăsimi “bune”, cunoscute pentru scăderea colesterolului şi menţinerea unei membrane celulare puternice şi sănătoase, fiind esenţiale în menţinerea sănătăţii şi tinereţii pielii noastre.

5. Spanacul – această plantă cu frunze verde închis este foarte bogată în beta-caroten, un antioxidant extraordinar, care ajută la repararea celulelor pielii şi despre care se spune că încetineşte evoluţia cancerului de piele. Consumarea spanacului oferă pielii o strălucire tinerească şi în acelaşi timp previne îmbătrânirea celulelor. De asemenea, spanacul este un aliment bogat în luteină, potasiu, fibre şi acid folic, fiind benefic nu doar pentru piele ci pentru întreg organismul.

6. Kiwi, guava şi căpşunile – preveniţi apariţia ridurilor şi stimulaţi producerea colagenului consumând gustări bogate în vitamina C, precum kiwi, guava şi căpşuni. Vitamina C este bună pentru mai mult decât contracararea răcelii, ea ajutând la reducerea pungilor de sub ochi şi la hidratarea pielii.

7. Stridiile – aceste creaturi, despre care unii afirmă că ar fi mici şi scârboase, sunt de fapt o comoară ascunsă plină de zinc. Zincul este un element major în repararea pielii care asigură suportul structural necesar producerii de colagen. Zincul are şi proprietăţi antioxidante şi s-a dovedit a fi un nutrient important pentru protejarea pielii. De asemenea, zincul ajută la menţinerea sănătăţii unghilor, fortifică părul şi te ajută să ai un scalp sănătos.
Zincul se mai poate găsi şi în alte alimente cum ar fi carnea roşie, fasolea, nucile, homarul, crabul, cerealele integrale sau produsele lactate. Cu toate acestea, stridiile sunt cu adevărat cea mai bună sursă de zinc.

8. Uleiul de măsline – beneficiile antioxidante şi anti-inflamatorii ale uleiul de măsline sunt cunoscute de secole, proprietăţiile curative ale acestui aliment fiind descoperite încă din Roma Antică, unde masajul pielii se realiza cu ulei de măsline. Utilizarea locală a uleiul de măsline are ca rezultat o piele mai fină la atingere, care va radia de frumuseţe şi sănătate. În plus consumarea uleiului de măsline este benefică şi pentru o dietă sănătoasă, oferind organismului antioxidanţii necesari pentru a lupta împotriva radicalilor liberi care ne atacă pielea.

9. Ceaiul verde – este plin de antioxidanţi care ajută la combaterea inflamațiilor pielii. Consumul de ceai verde reduce de asemenea riscul apariţiei cancerului de piele. Şi atunci când adaugi în cana ta de ceai şi o cantitate generoasă de suc de lămâie proaspăt stors, proprietăţiile curative şi antioxidante ale ceaiului verde primesc un “impuls de putere”, având un efect pe o perioadă mai lungă de timp.

10. Roşiile – sigur, sunt nemaipomenite într-o salată, dar găteşte-le şi aceste frumuseţi pot şi vor ajuta la sănătatea pielii tale. De ce? Licopenul, fitochimica care face ca roşiile să aibă această culoare minunată, ajută la eliminarea radicalilor liberi care duc la îmbătrânirea prematură a pielii cauzată de razele UV. Corpul nostru câştigă cele mai multe elemente nutritive care ajută la protejarea împotriva acţiunii razelor solare atunci când această legumă este gătită. O jumătate de ceaşcă de bulion de roşii sau de sos de roşii conţine 16 mg de licopren, aşadar, împreună cu produsele de protecţia UV pe care le foloseşti zilnic, această doză de suc de roşii te va ajuta să îţi menţii o piele “rumenă şi frumoasă”.

text: Ioana Fodor
sursă foto: dollarphotoclub.com

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Altfel.

Leave A Reply

*