Automobilele viitorului, din trecut

0

automobile_photo1

Fiecare generaţie încearcă să prezică viitorul transportului, iar de când ne ştim suntem obsedaţi de maşini zburătoare, de concepte cât mai futuriste cu tehnologii pe care puţini le înţeleg. A fost o perioadă, cam acum jumătate de secol, când imaginaţia producătorilor auto, dar şi a celor de film, efectiv zburda. Prin anii 50, maşinile viitorului au fost văzute şi interpretate în cel mai original mod cu putinţă. Astăzi, prezentul nostru este viitorul lor, dar maşinile noastre încă merg pe asfalt, încă au patru roţi şi încă sunt propulsate de motoare cu combustibil fosil. În prezent, maşinile viitorului se văd mult mai temperat, nu mai zboară, dar sunt electrice, vor avea tot patru roţi, dar se vor conduce singure. Iată, deci, cele mai bizare maşini ale viitorului, dar din trecut.

Ford Nucleon

A fost o perioadă când producătorii auto încercau să găsească resurse de propulsie şi în alte locuri, nu doar săpând în pământ, aşa că Ford Nucleon, aşa cum îi sugerează şi numele a fost un concept propulsat de un motor cu reactor nuclear. Abia după un timp şi-au dat seama că plutoniul nu este cel mai bun combustibil pentru o maşină.

automobile_photo2

Pontiac XP-21 Firebird

Probabil cel mai bun exemplu al unui automobil zburător, conceptul XP-21 a fost în esenţă un avion, cu motor cu turbină, dar fără aripi. Avea forma unui avion de vânătoare Firebird, dar şi cele patru roţi ale unui automobil convenţional.

L’Oeuf Electrique

În plin Război Mondial, pe străzile din Paris nu se mai regăseau decât maşinile militare, aşa că Paul Arzens s-a gândit la un vehicul mic, cu care se putea strecura prin oraş, dar care să nu folosească combustibil fosil. Aşa s-a născut „Oul Electric”, denumit astfel după forma caroseriei şi a plexigrasului, dar şi pentru faptul că folosea un motor electric.

Ford X-2000

Acest concept prezentat de Ford în anul 1958, este revoluţionar datorită design-ului extravagant pentru acea vreme, nu neapărat prin prisma tehnologiilor. Aşa cum îi sugerează numele, X-2000 este un experiment menit să ne prezinte cum ar arăta maşinile în anul 2000. Încă cred că Ford a exagerat, chiar dacă vorbim de aproape jumătate de secol.

Ferrari 512S Modulo

Automobilele de performanţă au fost tot timpul inspiraţia pentru maşinile viitorului, iar conceptul Pininfarina pentru Ferrari, dezvăluit tocmai în 1970, este cât se poate de extrem. Având o caroserie futuristă şi pentru standardele de astăzi, Modulo avea o viteză maximă de peste 350 km/h, greu atinsă chiar şi astăzi.

Pe lângă conceptele prezentate în trecut şi care încercau să ne prezică maşinile din ziua de astăzi, au existat şi idei care nu s-au concretizat niciodată, dar acum ni le putem aminti, unele pentru amuzament, altele pentru uimire.

Maşina solară – Sunray Sedan, s-a vrut un automobil încărcabil de la energia solară, o idee care încă nu a prins pentru automobile, dar este răspândită în alte domenii.

Giant Bus – Gândit pentru a înlocui trenurile pe ruta New York – San Francisco, mastodontul era o combinaţie între un autobus şi un vapor de croazieră. Vă daţi seama ce infrastructură era necesară pentru un astfel de mijloc de transport?

Shopping Car – Acesta chiar a existat în formă reală, dar nu a prins deloc, deoarece era un hatchback cu trei roţi, ce avea în spate loc pentru două cărucioare de cumpărături.

Fold Up Car – Probabil cea mai nebună idee, una care nici măcar în stadiul de prototip nu a ajuns, a fost Fold Up Car, menită să se poată „împături” şi să nu aibă dimensiunea mai mare decât a unei serviete. Chiar şi cu tehnologia de astăzi ar fi imposibil de realizat.

automobile_photo3

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Daniel Batrin

Leave A Reply


*