Cannes 2017: Câteva titluri de reținut

0

Anul acesta, Festivalul de film de la Cannes sărbătorește aniversarea a șaptezeci de ani de la prima sa ediție. Gazda evenimentului este nimeni alta decât Monica Bellucci, iar cunoscutul regizor Pedro Almodóvar este președintele juriului festivalului. Multe alte nume „grele” precum Paolo Sorrentino sau Uma Thurman atrag atenția publicului anul acesta. Cristian Mungiu prezidează juriul la categoria „Cinéfondation și filme de scurt metraj”. Printre momentele aflate în afara competiției se află și premiera mult așteptată a celui de-al treilea sezon al seriei „Twin Peaks”. Două dintre cele optsprezece episoade sunt prezentate anul acesta la Cannes.

Alegerea a numai câtorva titluri despre care să spun cititorilor noștri nu este deloc o misiune ușoară, însă iată-le pe cele care mi-au atras atenția în mod deosebit:

„Rodin” (Franța)

filme Cannes 2017

Jacques Doillon a regizat un film ce surprinde o parte din viața celebrului sculptor Auguste Rodin, cel care a stabilit punctul de pornire al sculpturii moderne. Este surprinsă legătura sa cu Camille Claudel, precum și despărțirea celor doi. Accentul cade, totuși, pe rolul lui Rodin în legătura și tranziția dintre formele de artă tradițională și cele de artă modernă. El însuși a făcut această tranziție, trecând de la reproduceri ale figurilor istorice sau religioase la reprezentări mai mult sau mai puțin abstracte ale unor concepte și sentimente. Filmul „Rodin” a fost selectat în competiția pentru Palme d’Or.

„Jupiter’s Moon” (Ungaria)

„Jupiter’s Moon” a fost regizat de Kornél Mundruczó și a fost selectat în competiția pentru Palme d’Or. Filmul „White God”, aparținând aceluiași regizor, a fost distins cu premiul „Un certain regard” în 2014. Întrucât tratează problema de actualitate a imigrației (și dintr-o perspectivă relativ populară), acest film se va bucura, probabil, de atenție din plin. Este vorba despre un tânăr imigrant care trece granița în mod ilegal, fiind împușcat. Din senin, acesta află că poate levita după bunul plac, dar ajunge într-o tabără de refugiați. Acolo, un medic încearcă să profite de puterile neobișnuite ale tânărului.

„Happy End” (Germania)

filme Cannes 2017

Michael Hanneke a regizat și a scris scenariul acestui film, ceea ce garantează un succes răsunător. Cu toate acestea, Hanneke a ales să trateze problema refugiaților, asemeni colegului său maghiar de breaslă, Kornél Mundruczó. Din punct de vedere al diversității tematice, acest aspect poate deveni problematic, întrucât abordarea unei chestiuni atât de actuale este deosebit de tentantă. Rămâne de văzut care dintre filmele referitoare la criza refugiaților va câștiga premii semnificative. În mod sigur, această tematică nu va fi ignorată de juriul festivalului.

„The Square” (Suedia)

filme Cannes 2017

Contribuția Suediei la Festivalul de la Cannes de anul acesta este una originală și neașteptată. Ruben Östlund, cunoscut și pentru regia filmului „Force Majeure”, tratează din nou problematica misterelor care se află în spatele comportamentului uman, adesea bizar. Într-un muzeu prestigios, un artist contemporan prezintă o instalație ce are ca temă altruismul. Mai exact, Östlund este intens preocupat de obiceiuri ce caracterizează natura umană, precum „spiritul de turmă”, atrăgând atenția spre o atitudine preferabilă, cea de implicare propriu-zisă și prezență în viața celorlalți. Având în vedere că, în mediul artistic, contactul cu „lumea reală” se pierde adesea, „The Square” comunică nevoia contactului interuman și a învierii valorilor umaniste pierdute.

„The Summit” (Argentina, Chile)

filme Cannes 2017

Santiago Mitre a regizat drama politică „La Cordillera” („The Summit”), care prezintă un președinte imaginar al Argentinei, aflat față în față cu o decizie importantă. Se presupune că, în timpul unei ședințe la care participă mai mulți șefi de stat latino-americani, președintele trebuie să hotărască ceva ce îi va afecta atât cariera, cât și viața personală. Acesta este implicat într-un caz complicat de corupție care îi afectează viața familială. Filmul este inclus în secțiunea „Un Certain Regard”. Printre cei care au participat la realizarea acestuia se numără și Javier Juliá, director de imagine atât în cazul filmului de față, cât și pentru alte filme argentiniene apreciate (de exemplu, „Relatos Salvajes”).

Fii la curent cu cele mai noi articole !

Signup now and receive an email once I publish new content.

Pentru ca nici noua nu ne place SPAM-ul, garantam confidentialitatea datelor tale

About Author

Leave A Reply

*