Vienna, let me rock you!

0

Odată cu venirea verii lucrurile se mai animă și, astfel, au răsărit și primele festivaluri. La începutul lunii iunie, mai exact între 3 și 5, a avut loc în capitala Austriei un festival aflat la a doua sa ediție: Rock in Vienna. Pentru iubitorii muzicii rock, pe scenă au urcat nume mari precum Rammstein, Iron Maiden, Slayer, Gojira, Anthrax și Iggy Pop.

Trăind într-o generație a festivalurilor, cererea și oferta sunt deopotrivă foarte mari. În fiecare an tineretul este în căutare de noi aventuri, iar organizatorii se întrec între ei pentru a atrage cât mai mulți amatori de muzică și distracție. Având în vedere amploarea care au luat-o în ultimul deceniu, atracția principală a festivalurilor rămâne line up-ul, adică artiștii. Chiar dacă locația, design-ul și activitățile adiacente joacă un rol important în convingerea publicului să participe la astfel de evenimente, atmosfera este întreținută tot de artiști și de muzica preferată de public.

festivalul rock in vienna

Succesul primei ediții a fost datorat trupelor Metallica, Muse și Kiss, iar anul acesta organizatorii au condus evenimentul la un alt nivel. Cu toate că Rock in Vienna este un festival încă tânăr, este de apreciat că a îndrăznit să concureze cu altele consacrate de același gen ca și Nova Rock, Rock am Ring sau Hellfest și nu s-a lăsat mai prejos. Locația a fost și ea una bine cunoscută pentru multele evenimente muzicale care au loc în fiecare an acolo, și anume Donauinsel (Insula de pe Dunăre) din mijlocul Vienei. În ciuda locației centrale pe care o are insula, aceasta este complet desprinsă de agitația orașului. Atmosfera locului este una calmă și lipsită de zgomotul și febra urbană. Lumea se retrage acolo în timpul liber pentru a se refugia în natura acestuia.

Cu toate că Rock in Vienna este un festival încă tânăr, este de apreciat că a îndrăznit să concureze cu altele consacrate de același gen…

Că tot vorbeam de elementele naturii, principala trupă care a concertat în prima zi, a fost Rammstein, faimoasă atât pentru versurile și muzica controversată de industrial metal cât și pentru show-ul pirotehnic de neegalat. Membrii formației s-au jucat, la propriu, cu focul pe scenă, așa cum obișnuiesc să facă de fiecare dată. Publicul a rămas profund impresionat și exaltat de prestația formației germane, care nu ratează nicio ocazie să își lase fanii fără cuvinte. De asemenea este una dintre puținele trupe care reușesc să sune live mai bine ca pe înregistrări.

festivalul rock in vienna

Headliner-ul celei de-a doua seri a fost eternul Iggy Pop. Cu toate că era lui a cam trecut, fanii mai înaintați în vârstă nu au ezitat să se înghesuie. Față de alte festivaluri actuale, Rock in Vienna a avut un public mult mai diversificat, atrăgând atât tinerii, cât și generațiile anterioare. Femei și bărbați de toate vârstele au putut să își vadă artiștii preferați, nesimțindu-se vreo discrepanță. Acest lucru a demonstrat că te poți distra la toate vârstele, anii fiind doar un număr care să îți ateste experiența de viață și nu bătrânețea. Sufletul poate să întinerească mereu dacă există bucurie, energie și bună dispoziție.

Festivalul s-a încheiat cu concertul celor de la Iron Maiden, legendara trupă care a dat un final de neuitat festivalului. În ciuda ploii care a încercat să strice cheful oamenilor, aceștia nu s-au lăsat intimidați iar distracția a continuat până la închidere.

festivalul rock in vienna

Un dezavantaj, însă, al organizării festivalurilor în Austria este faptul că show-urile nu se desfășoară pe timpul nopții. Festivalul începea la ora 12 și se termina la ora 24. Din cauza faptului că nu primesc autorizație să funcționeze la ore târzii nici măcar vara, oamenii nu s-au înghesuit peste zi, fiind temperaturi destul de mari. Abia spre seară festivalul începea să se aglomereze, un mare minus pentru trupe precum Slayer sau Gojira, care au concertat între orele 16 și 19. Din aceași cauză, volumul nu a putut fi ridicat, ceea ce nu a fost deloc apreciat de către fani. Un alt aspect negativ au fost prețurile destul de mari la băutură, o bere fiind 6 euro, iar la returnarea paharului se înapoia 1 euro. Ideea de refund la pahar nu e rea, deoarece se susține reciclarea și curățenia totodată. Însă 5 euro pentru un pahar de bere este puțin exagerat chiar și pentru salariile din străinătate.

Cu toate acestea reacția publicului a fost una pozitivă. Lumea s-a simțit bine, nu au existat întâmplări sau evenimente tragice iar festivalul a fost mereu supravegheat. Pentru siguranța tuturor, controlul a fost pe măsură iar poliția a patrulat pe toată perioada acestuia pentru a prevenii eventuale incidente neplăcute.

Rock in Vienna este încă la început și într-o continuă dezvoltare. Există potențial, o echipă de organizatori și voluntari entuziastă și muncitoare și un public satisfăcut. Așteptările sunt mari pentru anul viitor și cu siguranță se merită trăită o astfel de experiență. Thumbs up și la cât mai multe ediții viitoare!

text: Ștefana Macovei

Altfel.